Používame cookies

Súbory cookie a ďalšie technológie sledovania používame na zlepšenie vášho zážitku z prehliadania našich webových stránok, na to, aby sme vám zobrazovali prispôsobený obsah a cielené reklamy, na analýzu návštevnosti našich webových stránok a na pochopenie toho, odkiaľ naši návštevníci prichádzajú. Viac info

 

Podnikanie v realitách z pohľadu začiatočníka

Pridané: 4.5.2020

Čo alebo kto je to vlastne realitný maklér ?

Dovoľte mi podeliť sa s mojimi prvými skúsenosťami .

Predovšetkým - ide o podnikanie. Predpokladám odvodenie od slov „aktívny, činný“. Nikto vám prácu ne(za)dá, musíte si ju nájsť, činnosti si naplánovať, vykonať a spoľahnúť sa na seba. Ste si sám sebe šéfom aj podriadeným. Aj vaša „odmena“ závisí predovšetkým od vás.

Druhým zistením je, že ide o komplexnú činnosť. Okrem znalostí „realitného“ trhu je potrebné sa orientovať aj v reklame a marketingu, financiách, práve, cenotvorbe a v takej desiatke iných oblastí.

Ďalším dôležitým poznatkom je nutnosť neustáleho (seba)vzdelávania a rastu spolu s dôkladnou prípravou. Takmer dennodenne reagovať na všetko, čo sa deje – nové ponuky na trhu, požiadavky klientov a „šablónu“ nie je vždy možné použiť – každý realitný obchod je jedinečný.

Podstatnou požiadavkou je mať pre „reality“ nadšenie a vášeň, chcieť iným pomáhať a radovať sa spolu s vašimi klientmi. Inak skoro vyhoríte a potom už nebude s vami radosť spolupracovať, ani vy sám si to nebudete užívať, čo sa v uzavretom kruhu prejaví na vašej práci a výsledkoch.

Určite sú potrebné aj mnohé osobnostné vlastnosti či schopnosti – zodpovednosť a spoľahlivosť, čestnosť, schopnosť empatie a orientácia na zákazníka.

Takže - ak ste osobou aktívnou a podnikavou, uprednostňujete slobodu, chcete si byť sám sebe pánom, máte rád pestrý život a všakovaké činnosti, cítite potrebu ustavičného posúvania sa vpred a navyše pocit rizika a neistoty skôr vyhľadávate a máte k tomu navyše aj vhodné osobnostné vlastnosti, budete sa v realitnom biznise cítiť, ako ryba v (čistej) vode.Čokoľvek vám z týchto základných atribútov chýba, budete ich musieť nahradiť niečím iným. Prípadne vám bude chýbať ten dobrý pocit ryby vo vode a vaši  klienti to skôr,či neskôr zistia. Následne aj vy na výške zárobku.

V tom najhoršom prípade, pre vašich potencionálnych klientov a vás samých, aj s vašou rodinou, pravdepodobne v tom lepšom prípade, je potrebné zvážiť, či je podnikanie, ako realitný maklér, pre vás, to pravé orechové a skúsiť v živote predsa len niečo iné...

Ladislav Štefančik