Kto podáva daň z nehnuteľnosti
Ak ste v priebehu roku 2019 predali alebo kúpili nehnuteľnosť, je potrebné, aby ste si v priebehu januára 2020 splnili povinnosti týkajúce sa dane z nehnuteľnosti.
Noví vlastníci nehnuteľnosti - ak bol vklad nehnuteľnosti povolený do 31. decembra 2019, nový majiteľ nehnuteľnosti musí do 31. januára 2020 podať daňové priznanie na daň z nehnuteľnosti na miestny úrad, pre Bratislavu na Odbor pre správu daní na Blagoevovej ulici. Ak už vlastníte inú nehnuteľnosť, z ktorej Vám na príslušnom miestnom úrade plynie daňová povinnosť, budete podávať čiastkové daňové priznanie.
Pôvodní majitelia nehnuteľnosti - majú po predaji bytu povinnosť podať čiastkové daňové priznanie na zánik daňovej povinnosti. Termín pre toto podanie je rovnako do 31. januára nasledujúceho roku. Čo sa stane ak na túto povinnosť pozabudnete? Miestny úrad Vám daň z Vami predanej nehnuteľnosti môže jednoducho vyčísliť a pokiaľ ju nebudete chcieť zaplatiť, čaká Vás spätné dokazovanie, že nehnuteľnosť bola predaná a môžu Vám dať sankčný poplatok za nesplnenie si povinnosti.
Daňové priznanie sa podáva na každú nehnuteľnosť iba jedenkrát, a to nasledujúci rok od povolenia vkladu. Potom si už každý rok iba počkáte na šek, ktorý bude treba zaplatiť.
Tlačivo nájdete na stránke http://www.finance.gov.sk/Default.aspx?CatID=8606 alebo editovateľné tlačivo na https://www.finance.gov.sk/sk/dane-cla-uctovnictvo/priame-dane/miestne-dane-poplatky/vzory-tlaciv/editovatelne-tlacivo-priznania-k-miestnym-daniam-platne-od-1-1-2015/, stránka so stránkovými hodinami oddelenie miestnych daní pre Bratislavu https://www.petrzalka.sk/oblasti/financie-dane/dan-z-nehnutelnosti/
Informácie získate aj na č. tel.: 02/59 356 954, 59 356 900, 59 356 901.
Takže nezabudnite! Posledný termín na splnenie si týchto povinností je 31.1.2020 !!!
Jela Danková